zondag 30 september 2012

Recensie; 1910


In Eindhoven kan je overal lekker eten. Ik heb er ook zo’n mijn favoriete restaurant. Maar een keer iets anders is natuurlijk ook wel fijn. Via een tip kwam ik terecht bij 1910. Een prachtig restaurant met een verfijnde kaart.
Om te beginnen, wat een service! Werkelijke perfect gewoon! Heel de avond gaan ze rond met karafjes water en je glas wordt steeds vol geschonken. Ook zo iets leuks, in plaats van een mandje met broodjes op tafel te zetten waar je je helemaal aan vol eet, gaan ze rond met een schaal met verschillende broodjes. Je kan kiezen uit verschillende smaken: mais, wit en bruin. Je krijgt je broodje naar keuze met een goede olie en boter erbij.

Een goed restaurant begint met een amuse. Dat was ook bij 1910 het geval. We mochten genieten van een risotto met koriander, limoen, kokos en Hollandse garnaaltjes. Heerlijk. Als voorgerecht had ik lam. Dun gesneden lamsvlees met zoet zure cantharellen en Barilotto kaas (dat is een geitenkaas). De eerste gedachte die in me opkwam na het leeg eten van mijn bordje was: ik wil meer!! Ook het hoofdgerecht was werkelijk een genot. Eendenborst van gekonfijte eend, met een aardappeltaartje, een perfecte hoeveelheid room, rode bietensaus en een enkele herfstgroenten. Ook hierbij was het jammer dat het op was.

Persoonlijk ben ik een groot fan van kaasplankjes. Dat bestel ik eigenlijk altijd als dessert als ze het hebben. Dus dit keer ook weer. Bij 1910 hadden ze iets heel handigs en origineels. Een menu waarop de volgorde van kazen hoe je ze moet eten (altijd van boven naar beneden of van links naar rechts) In dit geval was het van boven naar beneden. Bij iedere kaassoort stond uitgelegd wat het was en waar de kaas gerijpt was. Erg handig en ook weer ontzettend lekker.

Over dit restaurant heb ik alleen maar lof. Heb je iets te vieren of zomaar zin om een avondje écht lekker en luxe te eten? Dan is dit zeker een aanrader.
1910
Willemstraat 43 A
5611 HC Eindhoven
040-296 1863


                                                        Risotto, Lam, Eend, Kaasplankje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten