maandag 24 september 2012

Recensie; Restaurant Morlang


Een van  mijn favorieten restaurants in Amsterdam is Morlang. Een knus ingericht restaurant wat bestaat uit twee etages  met een bescheiden terras aan de gracht. Ze hebben een verfijnde menukaart met originele gerechten. De smaak is altijd verfijnd.

 Afgelopen zondag was ik na een lange tijd weer in mijn favo restaurantje te vinden. Na een uurtje intensief shoppen was ik wel toe aan een goede lunch. Aangekomen bij Morlang verkeerde ik een enkele seconde in shock. Ze hadden een ‘nieuwe’ menukaart. Dag beefburger en dag flinterdunne pannenkoekjes met pekingeend schoot er door mijn hoofd.

Maar god zij dank! Na het kritisch bestuderen van de menukaart, kwam ik tot de conclusie dat ze enkele gerechten vervangen hadden. En natuurlijk niet mijn twee favoriete gerechten. Ik kon niet kiezen tussen de overheerlijke beefburger op Turks brood, of de pekingeend.  Maar ja, een eet liefhebber zou geen eet liefhebber zijn als je niet iets nieuws uit zou proberen. Dus ik ging de uitdaging aan. ‘Pain de Campagne met gepocheerde zalm’. Aangevuld met rivierkreeftjes, lamsoor, geroosterde venkel en dragonmayo. Werkelijke een stukje hemel in ieder hapje. Een  versje jus d’orange erbij, en genieten maar!

Morlang
Keizergracht 451
020-6252681  (reserveren aanbevolen)
Amsterdam
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten