woensdag 3 oktober 2012

Culinair Tilburg!


Afgelopen weekend was het Culinair Tilburg. ‘Mooi’, dacht ik. Lekker heel de middag hapjes proeven voor een appel en een ei. Een lekker wijntje drinken en mensen kijken. Nou, een ding had ik dus goed mis. ‘Hapjes proeven voor een appel en een ei’. Als er staat:  2,40 euro per consumptie, moet je dus ook bedenken dat ze meerdere consumpties voor een gerecht kunnen rekenen. En dus ook voor een wijntje.
Samen met mijn vriendje trotseerde ik het high society gebeuren. Helaas waren wij niet volledig in Gucci gehesen met een dure tas en zonnebril maar dat mag de pret niet drukken. Heel dapper kochten we voor 30 euro munten (dat zijn er dus 12 en we kregen een beetje geld terug). Snel een lekker biertje en een wijntje bestellen. Prima jongens! 2,40 euro voor een biertje en 5,60 euro voor een wijntje. En de wijn kwam niet eens uit een gouden fles! Toch was ie erg lekker, dat moet ik eerlijk toegeven.

Van mensen kijken en wat drinken krijg je honger. Een rondje maken over Culinair Tilburg en eens kijken wat er te halen valt. Ons oog viel op kalfszwezerik wat dus echt lekker is. Oke, 9 euro kost dat gerecht. Maar goed, als je een gevuld bordje krijgt…prima! Nou jongens, niet dus! Kijk maar even naar afbeelding 1. Ook dit was trouwens heerlijk, daar niet van. Niks ten nadelen van het restaurant wat het klaar maakte.

Op naar het volgende restaurant. Nieuwe rondes, nieuwe kansen. Laten we de eendenlever proberen (sorry voor de genen die het zielig vinden, maar het is gewoon lekker). Hier kregen we wel een flink bordje. En dat spul was nog behoorlijk machtig ook. En dat maar voor 2,40 euro. Dat was dan weer een lekkere meevaller.
Ondertussen hadden we nog twee en een halve consumptie over. Een carpaccio kan er altijd wel in. Dus daar gingen onze twee consumpties aan op. Zonder meer, ook de carpaccio was goddelijk. Over de organisatie, sfeer en kwaliteit van het eten en drinken valt niks te zeggen. Volgend jaar ga ik gewoon weer! Ik weet wat me dan te wachten staat. Dan is de klap ook niet zo hard.

1. Puree van pastinaak, kalfszwezerik, rode biet, ham
Restaurant: Taste! / Tilburg

2. Crème brulée van eendenlever met een laagje krokante caramel
Restaurant: Sur Plus / Tilburg

3. Carpaccio met parmazaanse kaas, rucola, pijnboompitjes en een truffeldressing.
Restaurant: Riddershoeve / Berkel-Enschot

Geen opmerkingen:

Een reactie posten